Aktualności

Google Pay

 

Płać telefonem jak kartą

 

sprawdź...

 Wakacje to czas kiedy przestępcy wykorzystują nasze letnie rozkojarzenie i właśnie wtedy podejmują próby oszukania Nas.

 

Dlatego pamiętaj!

  • sprawdź wygląd i adres strony, na której podajesz dane logowania, dane osobowe czy karty płatniczej,
  • nie działaj pod presją czasu, czytaj uważnie maile, SMS-y, które skłaniają Cię  do natychmiastowego działania,
  • weryfikuj źródło informacji zanim podejmiesz działania na ich podstawie,
  • jeśli masz wątpliwości, że dana informacja jest prawdziwa - skontaktuj się z rzekomym nadawcą innym znanym kanałem lub poszukaj potwierdzenia informacji w innych źródłach,
  • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie wątpliwej aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

 

Przykładowy schemat działania przestępców:

- przestępcy dzwonią do klienta Banku z numeru Infolinii Banku,

- osoba dzwoniąca przedstawia się jako pracownik Banku i najprawdopodobniej będzie znała Twoje imię i nazwisko,

- rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji  z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta,

- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości elektronicznej lub dane odnośnie karty płatniczej.

 

Bądź czujny!!!

Bank NIGDY nie prosi Cię o  żadne dane do logowania lub o dane Twojej karty.