Proces rekrutacji
Jak zostać pracownikiem Beskidzkiego Banku Spółdzielczego?
Etap 1
Zapoznaj się z naszymi oczekiwaniami na dane stanowisko. Jeżeli nie spełniasz wszystkich wymogów, nie zrażaj się. Zawsze warto spróbować.
Etap 2
Napisz list motywacyjny i CV. Zrób to profesjonalnie, gdyż te dokumenty są Twoją wizytówką i decydują o wytypowaniu Twojej osoby na rozmowę rekrutacyjną. Dlatego pisząc list motywacyjny i CV unikaj:
- nieprawdziwych informacji (stracisz szansę na podjęcie pracy jeśli to co napiszesz będzie niezgodne z faktami),
- nieprofesjonalnego zdjęcia (zdjęcia z wakacji czy spaceru są po prostu nie na miejscu),
- ogólników w liście motywacyjnym (pustosłowie nie przedstawi Cię w dobrym świetle, może po prostu nie zależy Ci na pracy w BBS? , bądź wiarygodny, autentyczny i konkretny),
- błędów językowych (osoba czytająca dokumenty odniesie wrażenie że jesteś niedokładny i nie przykładasz się do tego co robisz).
Etap 3
List motywacyjny i CV wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Etap 4
W kolejnym etapie możesz spodziewać się telefonu w celu odbycia wstępnej rozmowy rekrutacyjnej. Osoba rekrutująca zapewne zada kilka pytań, więc warto być odpowiednio przygotowanym. Dlaczego szukasz nowej pracy? Jakie są Twoje dotychczasowe doświadczenia zawodowe? Od kiedy będziesz mógł podjąć pracę? To przykładowe pytania, których możesz się spodziewać.
Jeżeli podczas tej rozmowy zostaniesz zaproszony na spotkanie - rozmowę kwalifikacyjną w siedzibie Banku - zanotuj godzinę i termin spotkania.
Etap 5
To najważniejszy etap poszukiwania pracy. Rozmowa kwalifikacyjna zazwyczaj oznacza, że Twoje dokumenty aplikacyjne spełniają nasze założenia i zostało Ci do pokonania kilku kontrkandydatów na oferowane stanowisko pracy.
Podczas rozmowy dowiesz się między innymi na czym będzie polegała Twoja praca.
Zabierz ze sobą dokumenty aplikacyjne, dokumenty potwierdzające Twoje wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej.
Zastosuj proste zasady: bądź punktualny, dostosuj strój do standardu obowiązującego w bankowości, przygotuj się do rozmowy, dotrzymuj słowa - to wyznaczniki profesjonalizmu i rzetelnego podejścia do spraw zawodowych.Większość osób nie zadaje sobie trudu, aby dowiedzieć się czegoś o firmie w której starają się o pracę, albo z kim będą rozmawiać.
Zanim zaczniesz oczekiwać zastanów się, dlaczego akurat Ciebie powinniśmy zatrudnić? Co będzie Cię wyróżniać spośród innych kandydatów?