W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej, a także do celów marketingowych. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych i marketingowych. Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii kliknij przycisk "Zaakceptuj wszystko". Poszczególne ustawienia plików cookies możesz zmieniać po kliknięciu przycisku „Zmień ustawienia”. Jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie kliknij przycisk "Zapisz ustawienia". Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności[link].
W jaki sposób chronić się przed cyberatakami? Kontaktuj się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą reprezentuje nadawca. Używaj oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie korzystaj z danych podanych w SMS-ie.
Fałszywe SMS-y
Schemat działania cyberoszustów opiera się na masowej wysyłce wiadomości SMS z informacją o rzekomych problemach z dostarczeniem przesyłki. Najczęściej przestępcy podszywają się pod wizerunki najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług, np.: Poczty Polskiej, InPost, UPS, itp., aby wzbudzić w swoich potencjalnych ofiarach możliwie jak największe zaufanie. Starają się nakłonić odbiorców wiadomości do uzupełnienia danych karty na fałszywej stronie internetowej, do której prowadzi link zawarty w SMS-ie.
Umieszczony w wiadomości link, przenosi potencjalną ofiarę na fałszywą stronę, łudząco przypominającą prawdziwe strony firm kurierskich. Tam, pod pretekstem np. dopłaty za ponowną dostawę, znajduje się fałszywy formularz płatności. Cyberprzestępcy nakłaniają do wpisania danych karty płatniczej, które wykorzystują następnie do kradzieży pieniędzy z konta ofiary.
Dodatkowe informacje w załączniku
Fałszywe reklamy/ posty
Posty mają na celu wzbudzić zainteresowanie, wpłynąć na emocje klienta lub zachęcić go świetną okazją inwestycyjną. Reklamy/posty wyłudzające dane do logowania do portali na przykład społecznościowych, mają na celu pozyskanie zapisanych na tych portalach danych dotyczących kart płatniczych, wykorzystanie profili do oszustw z wykorzystaniem kodów BLIK oraz pozyskanie danych do logowania do bankowości elektronicznej.
2024-12-05
Informujemy o godzinach obsługi Klientów 17 grudnia 2024r. w placówkach Banku
2024-06-14
Kredyty na cele ekologiczne zyskują na popularności nie tylko ze względu na korzyści dla środowiska, ale również z powodu znacznych oszczędności finansowych. Dziś przyjrzymy się rozwiązaniu, które nie tylko jest stosunkowo niskim kosztem jak na ekologiczną inicjatywę, ale również fantastycznym bodźcem do zadbania o nasze zdrowie — rowerowi elektrycznemu.
2024-03-06
Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników Banku. Oszuści dzwonią z różnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.
2024-01-15
W jaki sposób chronić się przed cyberatakami? Kontaktuj się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą reprezentuje nadawca. Używaj oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie korzystaj z danych podanych w SMS-ie.