BESKIDZKI BANK SPÓŁDZIELCZY
MYŚLIMY GLOBALNIE, DZIAŁAMY lokalnie
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
Przed wpisaniem swojego identyfikatora i hasła zawsze sprawdź:
- czy adres strony internetowej rozpoczyna się od https i czy jesteś na właściwej stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej EBO (https://ebo.bankbbs.pl/#/auth/login)
- czy obok paska adresowego znajduje się symbol zamkniętej kłódki; świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z Bankiem
- czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla Beskidzkiego Banku Spółdzielczego i jest on ważny - sprawdź warunki poprawności certyfikatu
W przypadku zidentyfikowania w Systemie EBO zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa elektronicznych kanałów dostępu, Klient powinien zgłosić niezwłocznie do Banku zdarzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres bezpieczenstwo@bankbbs.pl lub telefonicznie pod nr (33) 815 79 34 wew. 70, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 20.00
- Nie przekazuj nikomu swojego loginu/identyfikatora, hasła oraz numeru PIN!
- Nie loguj się do bankowości EBO z przesłanych linków i wiadomości sms czy też mail.
- Nie udostępniaj nikomu haseł/kodów jednorazowych/PIN-ów.
- Nie wysyłaj/ nie podawaj kodów BLIK osobom nieznajomym.
- Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o podanie żadnego z powyższych drogą mailową ani telefoniczną.
- Uważaj na oszustwa "na zdalny pulpit"! Nie instaluj żadnych aplikacji. Bank nie wykorzystuje usług zdalnej pomocy przy użyciu pulpitu zdalnego.
- Twórz hasła skomplikowane i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby oraz zmieniaj je co jakiś czas.
- Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
- Uważnie czytaj wiadomości sms z kodem jednorazowym przed zatwierdzeniem transakcji - jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji!
- W przypadku podejrzenia kradzieży loginu, hasła, PIN-u - bezzwłocznie powiadom Bank.
- Nie odchodź od komputera lub urządzenia mobilnego, gdy jesteś zalogowany do bankowości elektronicznej.
- Pamiętaj o prawidłowym wylogowaniu się przed wyłączeniem przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej.
- Nie korzystaj z niezaufanych urządzeń (np. w kawiarenkach internetowych).
- Nie loguj się do systemu bankowości elektronicznej EBO z urządzeń mobilnych (laptop, telefon) korzystając z publicznych, niezabezpieczonych sieci wi-fi.
- Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz programu antywirusowego. Loguj się do bankowości elektronicznej wyłącznie z urządzeń z zainstalowanym oprogramowaniem antywirusowym!
- Nie podłączaj do swojego sprzętu zewnętrznych nośników danych, co do których bezpieczeństwa nie masz pewności.
- Wpisuj ręcznie adres https://ebo.bankbbs.pl do paska adresowego przeglądarki.
- Nie klikaj w nieznane linki w mailach i smsach, wiadomościach na portalach społecznościowych.
- Dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości i nie podawaj w mailu poufnych danych. Nie otwieraj załączników, jeśli nie wiesz, co może w nich być.
W przypadku wystąpienia błędów certyfikatu przerwij logowanie do systemu i zgłoś problem pod numerami:
33 8157934 wew. 20,34 lub mailowo na adres bezpieczenstwo@bankbbs.pl
Wymagania techniczne dotyczące eBO sprawdzisz w zakładce Strefa Klienta.
NEWSLETTER
Bądź na bieżąco. Zapisz się, aby otrzymać informacje o ofercie
ZOBACZ RÓWNIEŻ
